آشنایی با نحوه تنظیم OUTBOUND ROUTE در سیستم تلفنی FREEPBX

سلام . با مقاله‌ای دیگر از مجموعه Blog آموزش پیاده سازی VOIP با استفاده از مرکز تلفن پرطرفدار FreePBX در خدمت شما عزیزان هستیم . همانطور که از موضوع مقاله مشخص است در این قسمت از مقالات آموزشی Figika می‌خواهیم در مورد تنظیم مسیر خروجی در FreePBX صحبت کنیم . با ما همراه باشید .

مسیر خروجی در FREEPBX

قبل از شروع توضیحات ، بهتر است ابتدا کاربرد این بخش از تنظیمات مرکز تلفن FreePBX را مطرح کنیم . یکی از مهم‌ترین اقداماتی که به عنوان یک متخصص سیستم‌های تلفنی تحت شبکه باید پس از پیاده سازی VOIP در یک سازمان انجام دهید ، تنظیم مسیر خروجی یا Outbound Route در مرکز تلفن می‌باشد . شما به کمک مسیر خروجی می‌توانید پیاده سازی VOIP تعیین کنید که زمانی که هر یک از کاربران با تلفن‌های ، خود شماره‌ای را شماره‌گیری می‌کنند تماس آن‌ها به کدام سمت ارسال شود . به عنوان مثال تعیین می‌کنید اگر شخصی شماره‌ای غیر از داخلی‌های موجود در شرکت را گرفت ، تماس وی از طریق ترانکی که بین مرکز تلفن و گیتوی ایجاد کردیم به سمت خطوط PSTN هدایت شود . برای تنظیم این سیستم باید در ابتدا وارد پنل تحت وب مرکز تلفن خود شده و سپس از بخش Connectivity روی Outbound Route کلیک کنید و سپس برای ایجاد یک مسیر جدید روی Add Outbound Route کلیک کنید تا تنظیمات مربوطه برای شما نمایش داده شود . در ادامه مقاله هر یک از بخش‌های تعریف مسیر خروجی یا Outbound Route در FreePBX را مورد بررسی قرار می‌دهیم .

تب Route Setting تنظیمات Outbound Route در FreePBX

  • Route name : یک نام برای مسیر خروجی خود انتخاب کنید .
  • Route CID : می‌توانید یک مقدار برای CID مسیر انتخاب کنید تا به جای CID فرد نشان داده شود .
  • Route Password : می‌توانید یک رمز برای این مسیر تعیین کنید تا کاربر با وارد کردن رمز بتواند تماس برقرار کند .
  • Route Type : نوع مسیر را انتخاب کنید که در صورتی که برای تماس اضطراری باشد می‌توانید روی Emergency قرار دهید .
  • Music On Hold : می‌توانید یک موزیک انتظار دلخواه برای این مسیر تعیین کنید .
  • Time Group : می‌توانید یک Time Group خاص برای این مسیر تعیین کنید تا این مسیر خروجی تنها در زمان‌های خاص در دسترس باشد . ( تنظیمات Time Group را در مقالات بعدی آموزش راه اندازی VOIP با FreePBX مورد بررسی قرار خواهیم داد . )
  • Route Position : می‌توانید اولویت این مسیر خروجی در FreePBX را تعیین کنید . ( در صفحه اصلی تنظیمات مسیر خروجی راه اندازی VOIP تمامی Outbound Routeها در یک جدول نمایش داده می‌شود . هنگامی که کاربران شماره‌ای را شماره‌گیری می‌کنند این جدول از بالا به پایین بررسی می‌شود تا تماس به اولین مسیری که شماره را Match می‌کند ارسال شود . )
  • Trunk Sequence for Matched Routes : در این بخش باید ترانکی را که در مرحله‌ی قبل برای مرکز تلفن FreePBX خود ایجاد کردید را انتخاب پیاده سازی VOIP کنید تا تماس به سمت آن ارسال شود . ( تنظمات Trunk در FreePBX در جلسات قبلی مورد بررسی قرار گرفته است . )
  • Optional Destination on Congestion : در صورتی که Trunk‌های انتخاب شده به هر دلیلی در دسترس نبودند تماس به مقصد تعیین شده در این فیلد هدایت می‌شود .

مسیر خروجی در مرکز تلفن FreePBX

تب Dial Patterns تنظیمات مسیر خروجی در FreePBX

در این تب می‌توانید شماره‌ی گرفته شده توسط کاربران را بررسی کرده و آن را دستکار کنید و تنها در صورتی که شماره گرفته‌ شده با الگوی مورد نظر شما Match شد آن را به سمت Trunk مورد نظر هدایت کنید .

  • Prepend : در صورتی که شماره گرفته شده با الگوی ما Match شود ، مقداری که در این بخش وارد می‌کنید به ابتدای شماره گرفته شده توسط کاربر اضافه خواهد شد . ( این فیلد کاربرد‌های خاص خود را دارد که در مباحث بعدی بررسی می‌کنیم . )
  • Prefix : در صورتی که شماره گرفته شده با الگوی ما Match شود ، مقداری که در این فیلد وارد می‌کنید از ابتدای شماره گرفته شده کم می‌شود . مثلا اگر در ابتدای شماره‌ها کاربران عدد ۹ را شماره گیری کنند ابتدا این شماره حذف شده و سپس به سمت مخابرات ارسال می‌شود .
  • Match Pattern : الگویی که شماره باید پیاده سازی VOIP با آن Match شود . ( در ادامه نحوه وارد کردن الگو را معرفی می‌کنیم . )
  • Caller ID : شماره فرد تماس گیرنده را می‌توانید در این فیلد وارد کنید تا تنها آن فرد بتواند از این مسیر استفاده کند .

و اما نحوه تعیین الگوی شماره‌ها :

  • X : این حرف یعنی هر رقم بین صفر تا ۹
  • Z : این حرف یعنی هر رقم بین یک تا ۹
  • N : این حرف یعنی هر رقم بین ۲ تا ۹
  • . : نقطه به معنای هر رقم ، به هر تعداد می‌باشد .
  • [۱۶-۹] : به کمک براکت می‌توانیم بازه‌ی اعداد را برای الگوی خود تعیین کنیم . مثلا این مقدار یعنی اعداد ۱ و ۶ تا ۹ که می‌شود : ۱ ۶ ۷ ۸ ۹

مثال : مثلا .۰۹ می‌تواند برای شماره‌های همراه مناسب باشد یا .XZ می‌تواند برای همه شماره‌ها به جز خارج از کشور مناسب باشد .

Outbound Route در مرکز تلفن FreePBX

تب Import/Export Patterns تنظیمات مسیر خروجی در FreePBX

در این بخش می‌توانید الگو‌های مورد نظر خود را به صورت دسته‌ای در قالب یک فایل CSV روی مرکز تلفن خود آپلود کنید . برای درک بهتر موضوع می‌توانید ابتدا یک خروجی از مرکز تلفن گرفته و سپس متناسب با فایل دریافت کرده الگو‌های خود را درون‌ریزی کنید .

Outbound Route در FreePBX

تب Additional Settings تنظیمات مسیر خروجی در FreePBX

در این بخش می‌توانید یکی از مهم‌ترین تنظیمات مسیر خروجی در FreePBX یعنی ضبط تماس را مشاهده کنید . شما با استفاده از فیلد Call Recording می‌توانید تعیین راه اندازی ویپ کنید که تمامی تماس‌های برقرار شده توسط این مسیر خروجی ضبط شوند .

مطالب مرتبط با این مقاله آموزشی در همین نقطه به پایان می‌رسد . در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام می‌توانید از طریق فیلد دیدگاه‌ها با کارشناسان VOIP گروه Figika در ارتباط باشد .

مسیر خروجی در FreePBX


فناوری اطلاعات و ویپ مسیر ,freepbx ,خروجی ,یک ,route ,تنظیمات ,مسیر خروجی ,در freepbx ,در این ,خروجی در ,مرکز تلفن ,ابتدای شماره گرفتهمنبع

پیاده سازی ویپ

آشنایی با مقدمات ویپ Cisco

آموزش تنظیم مسیر خروجی در ایزابل

آشنایی با مفهوم کدک صوتی :

آشنایی با IVR در FREEPBX

آموزش نصب FREEPBX

آشنایی با مراحل ساخت داخلي در FREEPBX

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار و سرگرمی تعمیرات و اموزش فروشگاه سایت بلاگ بیست فروش اینترنتی نایلون حبابدار ضربه گیر راز زیبایی هنر خرید اینترنتی ویدئو پروژکتور جیبی مجله زيبا بهترين سايت براي فارسي زبان ها مشاوره کودک غرب تهران آموزش کامپیوتر