سلام . با یکی دیگر از مجموعه بلاگ آموزش پیاده سازی VOIP با استفاده از سیستم تلفنی Issabel در خدمت شما عزیزان هستیم . در این قسمت از مجموعه بلاگ آموزشی وبسایت فیجیکا میخواهیم به بررسی سرویس Voicemail یا صندوق صوتی در ایزابل بپردازیم . با ما همراه باشید .
اگر کمی با سرویسهای مراکز تلفنی تحت شبکه یا ویپ آشنایی داشته باشید حتما تا به حال بارها و بارها نام سرویس صندوق صوتی یا Voicemail به گوشتان خورده است . به کمک این سرویس میتوانید قابلیتی را روی مرکز تلفن VOIP خود پیاده سازی نمایید که بر اساس سناریو یا تعاریف شما در مواقعی خاص ، فرد تماس گیرنده با یک شماره به سیستم صندوق صوتی متصل شده و یک پیام صوتی برای مخاطب خود ضبط کند تا وی بتواند در اولین فرصت پیام را شنیده و با او ارتباط برقرار کند . سیستم صندوق صوتی یکی از قابلیتهای جذاب و کاربردی میباشد که شما میتوانید این سرویس را در زمان
اولین قدم از مراحل تنظیم و راه اندازی این سرویس کاربردی و پرطرفدار ورود به پنل مرکز تلفن ویپ سازمان و سپس ورود به تنظیمات داخلی تلفن مورد نظر که میخواهیم سرویس صندوق صوتی در ایزابل را برای آن راه اندازی کنیم میباشد . همانطور که در تصویر ذیل مشاهده میکنید قابلیت Voicemail به صورت پیش فرض غیر فعال است .
برای فعالسازی این قابلیت باید فیلدهای مربوطه را کامل نموده و سپس تنظیمات را ذخیره نمایید . این فیلدها عبارتاند از :
در قدم بعدی باید تعیین کنیم که تماس در چه مواقعی باید به سمت صندوق صوتی تنظیم شده در ایزابل هدایت شود ؟ بنابراین باید به بخش Optional Destination مراجعه نموده و فیلدهای مربوطه را کامل کنیم . ( هر حالتی را که میخواهید به سمت صندق صوتی ارسال کنید را باید روی گزینه Voicemail قرار دهید . )
برای این کار کافیست وارد زرمنوی Voicemail از بخش PBX شده تا به تمام پیامهای ضبط شده دسترسی داشته باشد .
مطالب مرتبط با معرفی ماژول سیستم Voicemail در ایزابل در همین نقطه به پایان میرسد ، در مقاله بعدی با یکی دیگر از مفاهیم جذب دنیای VOIP در خدمت شما عزیزان خواهیم بود . در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام میتوانید از طریق فیلد دیدگاهها با کارشناسان Figika در ارتباط باشد .